Wednesday, May 12, 2010

pagi yg hening seketika..

pagi ini, riuh kat opis pabile mendapat berita ttg kematian seseorg, walaupon aku tak kenal beliau, tp ati ini sayu sekali, klo da ajal tak kire la mude atau tua, klo da tertulis itu ajal nye, maka pergila ia menghadap ilahi.. tibe2 terpk sejenak..bile pulak time aku?? ya Allah, panjang kan la umo ku dan org2 sekeliling ku ya Allah.. aku paling takot bile ni terjadi pada org2 yg terdekat & org2 yg kite syg.. aku tak tahu cm mne agaknye nk menghadapi semua tu.. setiap mlm sebelom tido pasti itu la yg menerjah di sanubari ku ini.. air mata dan ketakutan pasti ade..
kisah pg tadi, arwah meninggal sbb kan ape aku tak pasti dan yg pasti die mmg da lme sakit,.. umor nye baru 27 or 28 cmtu.. lihat..ajal tak mengire umor bkn.. maka kite yg mude ini kena la bnyk kan amal ibdah,,dan bkn baru nk tgu tua baru nk beramal ibadah.. maka mari la kite sedekah kan al-fatihah buat arwah... amin..

No comments: