Thursday, February 11, 2010

jumaat... i love

aku paling suka cuti..wuwu.. bile ari jumaat je smgt nk g opis pasti berkobar..
yela, jumaat adalah ari yg paling best sbb :

1) semestinya la best kerana waktu lunch yg paling lame..bygkn, selalunya hanya diberi 1 jam shj utuk lunch..tp pada ari jumaat waktu lunch kami dari jam 12:15 hingga 2:45.. peghh lame giler kn.. waktu ini adalah yg paling syok bagi dak2 pompuan..sbb time inila kami slalu pergi ke soping compleks utk mengusha2 brg dan dpt la g lunch jauh ckit dr opis.... :-).. cth tmpt yg selalu dikunjungi adalah alamanda, the mines, jusco equine atau jusco cheras.. syok wooo...

2) ok..lagi sbb pe best?? kerana bile time lps lunch je..kami kdg2 smpi opis jam 3:00..kadang2 ok..tak la selalu..cube bygkn..bpe jam je kami dok opis smbil membuat kerja..ops buat kerja ke?? ooo yela buat kerja ok..then tgk je jam..tibe2 slh sorg berkata"eh da pukul 5??" hurmmm terasa kejp je mase berlalu..huhu..dan terkedek2 la pulang ke rumah..

3) ok..lagi..ari jumaat bagi aku adalah ari melpk2 di maulana..hahahaha..bak reunion sekolah pulak.. bile lpk ptg jumaat cmni..pasti mcm ramai je mlpk dimulan tu pas keje..ntah ape yg syok nye aku tak pasti.. maybe bagi meraikan sempena cuti pada esok ari koT.. entah nye..huhu eh yeke?? ntah2 yg slalu rase jumaat adalah ari melpk maulana adalah aku n dikna je kot..huhuhu..

4) jumaat jugak best kerana..hehe...of course la sbb esk nye cuti..mne tak nye..setelah 5 hari bertungkus lumus dan memerah otak bekerja..maka ari cuti mmg la dinanti2 kan oleh kami semua..huhuhu

5) dan sebenrnya bnyk kelebihan ari jumaat ni..kerana jumaat adalah penghulu segala hari..pada hari jumaat juga pahalanya lebih daripada hari2 lainnya..sepanjang 24 jam itu yakni dari ptg khamis sehinggalah ke ptg hari jumaat itu, sangat dimakbul kan doanya dan dlm 24jam itu juga terdapat satu masa yang sgt2 dimakbulkan oleh Allah yg tidak diketahui oleh manusia.. sesiapa yang mati pada hari jumaat juga akn terlepas dr siksaan kubur... maka pada hari jumaat bnyk2 kan la amalan.. tp tak semestinya hari lain tak bole buat amalan2 yg baik..ingt!! huhu..

ok..cukup la aku menjadi seserius spt di ats..huhu kite sebagai manusi haruslah ingt mengingati bukan?
ok.. cuti 4 hari sempena gong xi fa choi ni kowng g mne?? hehe..aku sudah ade perancangan..harp2, aku slmt pergi & selamat pulang esk.. amin..


1 comment:

saya fawah said...
This comment has been removed by the author.