Tuesday, March 2, 2010

kalah bermaruah..

ok..aku msih bengang ngan sistem di opis ku ini... oh system pejabat bendahari ni mmg ....arrghhhhhh...
dr melayan sistem ni baik la aku buat benda yg berpaedah sedikit..cth nye lyn ym, fb n blog blog blog...
Berbalik kpd tajuk di ats.. ok smlm aku ade game galah pjg spt diwar2 kn dlm entri sebelom ni.. dan kptsn nye, group aku kalah..huhuhu.. pada mulenye mmg aku rase kiteorg akn klh..tp setelah stat bermain..ku rasekn kemenangan milik
kami... adushh skali ade lak minah ni, ntah la tatau la slh aku ke slh die...tp dak ni mmg tak reti main dowhhh.. da la dress up ala2 nk g tgk wyg..mne tak nye..kitetorg punye la kepanasan, die lak bole bwk swetter yg diikat ke punggung die yg lentik tu.. OMG..aku siap berpeluh ni we... ok aku mmg bengang ngan die smlm..mne tak nye..sbb kn die la kiteorg kalah..ade je benda nk mempertikai kn, elok2 da kumpul point, bole lak time tu die nk mempertikai kn kesalahn yg da lps.. maka no point utk kiteorg... sje je crik kesalahan kiteorg..da takot la tu..huh!! haprak la ko pompuan.. arap gaya je...galah pjg pon tak reti main..da la smlm tergolek..pdn muke ko... ok suda2.. kesimpulan nye kat cni..aku mmg kalah smlm sbb dua2 group seri dgn markah 0 - 0 ... mase pon da tamat maka lambungan syiling menjadi penentu..ok dan dorg yg mnng.. pompuan tu punca...
tp takpe... aku redho.. huhu.. leh la aku bersenang lenang di opis ptg ni..huhu mengupdate blog or mengupdate status di fb..huwaaaaaaaaaa padahal aku kecewa gler ni..mlm td asek teringat2 je... tak gune..huhu..perghhh panas2... it's ok..tahun dpn cube lagi... tu pon klo aku masih bekerja di pejabat bendahari ni..huhu..













eh u... eh u.. eh pompuannn..ko blik je la weeee..tak yah sbok2 kat cni k.. da r jatuh tergolek td...


penat bermain galah pjg smlm bagaikn penat bermain futsal...huhu cm la aku slalu bermain futsal.. abs bdn skit2.. lenguh sne sni.. ini mgkin disbbkn da lame sgt aku tak joging semenjak group Jog n poco2 aku sebok dgn kerja2 mereka termasuk la aku..

maka kejadian smlm menjadi pengajaran tok aku.. pengajaran nye adalah :

sato : redho ats ketEntuan Nya yakni da mmg tertulis aku kalah..so jgn nk slh kn sape2, Allah menjadikan pompuan itu sebagai punca kekalahan smlm.. maka kite redho aje
dua : Sabar, yakni..walaupon aku bengang ngan pompuan tu smlm.
..aku sabar jekkk..aku senyum jekk ngan die smlm lps game tu,, klo aku tak sbr da lme aku tarik rambut die smlm...hehehe

tiga : yakin diri, yakni.. walaupon pada mulenye rase cm takot je nk lawan ngan kumpln tu, sbb bdn mereka sume tgi2 n slim2.. so pd aku mereka sume msti lincah2, tapi bile da bertemu m
uka dan berlawan..mereka tu takde la hape sgt... better lagi kami ni koT.. huhuhu skit tak gentar...


kata2 mengutuk pompuan tu hanya untuk memuaskan ati aku jekkk.. aku maap kn ko pompuan..heheh eh eh tibe2.. dunia ini pon klo takde org2 cm pompuan tu pon tak besh,,sbbnye takde sape yg kite nk kutuk kelak.. kn kn?? huhuhu.. ini bkn la ape..hanya ingin menghiburkn ati dikala duka jekkk..
ok da ek..da ek..salam....


No comments: